فایل های درسی وآموزشی.تحقیق ,مقاله ,گزارشات کارورزی,,پاورپوینت
pic1 pic2 pic3 pic6 pic20

اطلاعیه فروشگاه

بازاریاب عزیز:با بازاریابی فایل های (فروشگاه فایل آراد) درآمد خود را روز به روز افزایش دهید. سپاسگزاریم

پاورپوینت استفاده ازآنالوگ درآموزش شیمی

پاورپوینت استفاده ازآنالوگ درآموزش شیمی

26اسلاید

چکيده محتواي فايل:

استفاده ازآنالوگ درآموزش شیمی

ردیف

کشور

عنوان پژوهش

سطح

نتیجه

1

ترکیه 2005

 

درک مفهوم اسید و باز با رویکرد درک مفهومی و بکارگیری آنالوگ

دانش آموزان

رفع کج فهمی ها ، درک عمیق تر مطالب علمی و یادگیری بهتر مفاهیم

2

کانادا

2003

آموزش حجم سنجی اسید ضعیف و باز قوی

دانش آموزان

یادگیری عمیق تر و ساده تر

3

یونان

2004

استفاده از آنالوگ ه با زمینه ی اجتماعی در آموزش مفاهیم شیمی

دانش آموزان

ایجاد انگیزه قوی در دانش آموزان 

4

امریکا

2003

بررسی نظر دانش آموزان در باره استفاده از آنالوگ  در آموزش بیوشیمی

دانش آموزان

 

توجه زیاد به نقش انگیزشی و شوق آور آنالوگ ، توجه بیشتر به فرایند تدریس

5

تایوان

رفع کج فهمی دانش آموزان در باره ی جنبه های میکروسکوپی شیمی با استفاده از آنالوگ

دانش آموزان

 

پایداری یادگیری مفاهیم شیمی

 

تعریف آنالوگ یا شبیه نما

žآنالوگ انتقال مجموعه اي از ارتباط ها از فرايندي آشنا به مفهومي نا آشناتر
ž
žآنالوگ مقایسه اي ميان دو بُعد از دانش است، یکی آشنا و دیگری ناآشنا. بُعد آشنا به جنبه ی آنالوگ و بُعدی که بايد ياد گرفته شود معمولا هدف (Target) نام برده می شود.
ž
žشباهت نسبی ميان جنبه های مشابه دو چیز که بر اساس آن می توان آن دو را با هم مقایسه کرد، در آنالوگ ديده مي شود.
ž
žآنالوگ، قیاس تجربه اي از زندگی دانش آموز را برای کمک در توضیح هدف مفهومی خاص مي باشد.
ž

آنالوگ سیستمی از ارتباط ها(تشابه ها و مطابقت ها) است که ميان قسمت های ساختاری دو قلمرو جاي می گیرد. قلمرو قیاس (که منبع و قلمرو اصلی نامیده می شود) در ذهن وجود دارد و از قیاس و تمثیل ترسیم می شود و قلمرو هدف که شامل مفهوم علمی تحت آموزش می باشد.

آنالوگ، استعاره یا قیاس به سه دلیل مورد استفاده قرار می گیرد:

žتصویر سازی یک مفهوم انتزاعی
žمقایسه ی تشابه ها دنیای واقعی و تجربه هاي دانش آموزان با مفاهیم جدید
žعامل انگیزشی
ž
نکات مهم در استفاده از آنالوگ
žاز آن چه که دانش آموزان قبلا در علوم و وقایع زندگی روزمره می دانند آگاه شوید.
žآنالوگ از موضوع ها و فرایندهای آشنا برای توضیح مفاهیم ناشناخته استفاده می کند.
ž
žآنالوگ ها زمانی بیشترین تاثیر را دارند که برای دانش آموزان آشنا باشند. مانند تجارب دانش آموزان در زندگی، موضوع های متداول، داستان های علمی. سعی شود از موضوعات مورد توجه بزرگسالان که بچه ها با آن سروکار ندارند استفاده نشود.
ž
žورزش، دوچرخه، خودروها و روابط انسان ها منابع جالبی از آنالوگ ها هستند.
žدانش آموزان باید در تفسیر آنالوگ های معلمان درگیر شوند.
žیادگیری بهتر زمانی رخ می دهد که دانش آموزان در ساخت آنالوگ ها کمک می کنند.
žباید مطمئن شد که معلم و دانش آموزان هر دو آنالوگ را همسو تجسم می کنند.
ž
žویژگی های مشترک و صفات غیر مشترک میان آنالوگ و مفهوم علمی (هدف) برای دانش آموزان معرفی شود.
žآنالوگ ها زمانی بیشترین تاثیر را دارند که با توضیح  فرایندها، به جای آن که با تشابه هاي سطحی سروکار داشته باشند، تفکر سطح بالا را تحریک کنند
ž
 
نتایج منفی استفاده از آنالوگ
žدانش آموزان ممکن است زمان کافی صرف مطالعه مفهوم مورد نظر نکرده و در پاسخ گویی به یک سوال از آنالوگ آن استفاده کنند (استفاده مکانیکی از آنالوگ)
ž
žیک آنالوگ هرگز به طور کامل یک مفهوم را توصیف نمی کند. هر آنالوگ محدودیت هایی دارد. دانش آموزان اغلب اطلاعات کافی در مورد هدف ندارند تا این محدودیت ها را درک کنند. بنابراین ممکن است توضیح آنالوگ را به عنوان یک واقعیت در مورد مفهوم هدف بپذیرند .
ž
žزمانی که دانش آموزان به طور نامناسب مفاهیم غیر مرتبط از حوزه های آنالوگ را برای حوزه های هدف به کار می برند می توانند کج فهمی ها را افزایش دهند.
ž
žاگر چه یکی از اهداف هر آنالوگ کمک به دانش آموزان در یادگیری معنادار مفهوم توسط ارتباط مفهوم با دانش قبلی دانش آموز است، اما  استفاده از انالوگ ممکن است توانایی آنها را برای توسعه ی درک عمیق مفهوم محدود کند.
ž
žآنالوگ ها از پتانسیل  قابل توجهی برای کمک به درک دانش آموزان برخوردار هستند. اگر چه معلمان ممکن است از آنالوگ های آشنا برای دانش آموزان استفاده نمایند اما از آن جا که دانش در ذهن دانش آموزان همانند معلمان و متخصصان سازماندهی نشده است می تواند در برخی مواقع خطرهایی را دربرداشته باشد.
žآنالوگ های پیچیده و ناآشنا ممکن است باعث کج فهمی شوند.
ž

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file625_1823595_4626.zip597.9k





پاورپوینت درباره آرامسازی کاربـردی

پاورپوینت درباره آرامسازی کاربـردی 21اسلاید چکيده محتواي فايل: آرامسازی کاربـردی فهرست اصول کلی آرامسازی و مدیریت هیجان   آرامسازی شش مرحله ای   اجرای فشرده و یکپارچه آرامسازی کاربردی     مقدمه و اصول آرامسازی آرامسازی در جلسه های آموزشی بین 8 تا 12 جلسه برای موارد بالینی آموزش داده میشود ولی امکان کاهش دوره وجود دارد. آرامسازی نوعی یادگیری است. یادگیری مستلزم تمر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,500 تومان

پاورپوینت درباره اهمیت ایمنی

پاورپوینت درباره اهمیت ایمنی 36اسلاید چکيده محتواي فايل: اهمیت ایمنی  1_ اهمیت ایمنی:      الف: ارزش قایل شدن به انسان و آسایش او (بشر دوستی)      ب: قوانین و استانداردها      ج: هزینه ها  2_ تعریف حادثه:      فرهنگ لغت: در فرهنگ لغت حادثه به معنی اتفاق یا واقعه ای است که مورد انتظار نبوده و یا قابل ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,500 تومان

پاورپوینت درباره وظایف امدادگران

پاورپوینت درباره وظایف امدادگران 35اسلاید چکيده محتواي فايل: وظایف و مسوولیت امدادگران و اصول ایمنی فردی تعریف نجات      لغوي:    رهايي ، خلاص ، رستگاري اصطلاحي:    به مجموعه اقداماتي اطلاق مي گردد كه موجب دستيابي به فرد آسيب ديده در معرض خطر و رهاسازي وي و انتقال او به محل امن مي شود. { آيين نامه امدادونجات}   تعریف امداد لغوي: ياري ، كم ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,500 تومان

پاورپوینت درباره آپوپتوز

پاورپوینت درباره آپوپتوز 39اسلاید چکيده محتواي فايل: آپوپتوز، مرگ برنامه ريزي شده سلول تعريف   نوعي مرگ سلولي (برگ ريزان) نقش آپوپتوز   تكامل – هموستاز بافتي – ترميم و نو سازي بافتي اختلالات آپوپتوتيك   كاهش مرگ سلولي (رشد سرطاني، اختلالات خود ايمني)   افزايش مرگ سلولي (اختلالات نورودژنراتيو نظير آلزايمر)   مثال ايجاد انگشتان از جوانه هاي كوتاه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,500 تومان

آخرین محصولات فروشگاه