گزارشات کارورزی.پاورپوینت,طرح های توجیهی,دستورالعمل ها,تحقیق,مقالات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
تصویر1 pic2

اطلاعیه فروشگاه

دوستان گرامی ضمن تشکرازانتخاب شما .لطفا درفرآیند خرید تمام اطلاعات موردنظر را وارد کرده تا بامشکلی برخورد ننمایید. درصورت مواجه شدن باهرمشکلی گزینه پشتیبانی دربالای صفحه راکلیک کرده ومشکل خودرابیان نمایید دراسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود. دوستان عزیزی که ازسایت های دیگر فایل خریداری می نمایند وودچارمشکل می شوند وازماخواهان رفع مشکلشون هستند خدمتشون عرض کنیم کسانی که ازاین سایت خریداری نمایند فقط میتوانیم پاسخگوی آنان باشیم نه سایت های دیگر.سپاس ازشماخوبان

پاورپوينت بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر اخلاق تربیتی و فردی کاربران

دانلود پاورپوينت جامع وکامل درباره بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر اخلاق تربیتی و فردی کاربران فرمتdoc

39اسلاید

چکيده محتواي فايل:

بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر اخلاق تربیتی و فردی کاربران

چکیده


در اين تحقیق به تأثيرات اينترنت بر اخلاق كاربران پرداخته شده است. ديدگاه اتخاذ شده در اين تحقیق، بر قابليت‏هايى استوار است كه به صورت بالقوه در اينترنت وجود دارد و مى‏تواند موجب تسهيل ارتباطات جهانى ميان انسان‏ها، از ميان بر داشتن تبعيض‏ها در دستيابى به اطلاعات و در نهايت ايجاد جامعه اطلاعاتى جهانى شود.
 
اينترنت عليرغم چهره فناورى محور خود، مى‏تواند پديد آورنده فضايى باشد كه اخلاق و روابط اجتماعى افراد در آن تقويت شود. معمولاً از چنين اخلاقى با عنوان «اخلاق سازنده» ياد مى‏شود. استفاده از اينترنت، اخلاق خاص خود را به شيوه‏اى خودكار در كاربرانش به وجود مى‏آورد؛ كاربرانى كه هر لحظه، داده يا اطلاعاتى توليد مى‏كنند؛ از اين‏رو اخلاق اينترنتى از اخلاق سازنده جدا نيست.

تحقیق حاضر با يادآورى امكان همكارى ميان اينترنت و انسان، به منظور ارتقاى روابط انسانى و اصول اخلاقى، نگارش يافته است.
 
 
مقدمه و طرح مسئله
 

انسان، موجودی مدنی‌الطبع نامیده شده و همواره با همنوعانش در ارتباط بوده، در واقع این ارتباط ریشه در نیاز او به ارتباطات اجتماعی دارد، همین نیاز سبب شکل‌گیری اجتماعات انسانی، شهرها و جوامع شده و در گذر زمان و ادوار زندگی انسان متحول و متطور گشته است. بشر، در دوره‌های گوناگون برای تسهیل ارتباطات اجتماعی خود دست به اختراعاتی از جمله، تلفن، تلگراف، تلوزیون، ماهواره و اینترنت زده است. شبکه‌های اجتماعی که زاده وب۲ هستند، از همین دست است.

اینترنت یکی از پدیده‌های تقریبا نوظهور در جامعه ایران می‌باشد که مانند هر پدیده جدید آثار و تبعات مثبت و منفی به دنبال دارد.

اینترنت در قالب‌ها و سرویس‌های متفاوت به ارائه خدمات می‌پردازد. یکی از این سرویس‌های ارائه شده شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی پایگاه‌های مجازی هستند که بر مبنای تشکیلات آنلاین فعالیت می‌کنند و هر کدام کاربرانی با ویژگی یا ویژگی‌های خاص و مشترک را دارا می‌باشند.

به زعم اکثر کارشناسان، هدف و کاربرد اصلی شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک رسانه اجتماعی ایجاد تعامل و ارتباط بین افراد یک اجتماع در دنیای مجازی می‌باشدکه یکی از مؤثرترین پدیده‌ها بر اخلاق به جهت ارتباط مستقیم با تعاملات اجتماعی محسوب می‌شود.
 
 
ضرورت مسئله
 

شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از دنیای مجازی تأثیر بسزایی در تعاملات بین افراد و در نتیجه تعاملات اجتماعی در جامعه دارد. از سوی دیگر همانگونه که می‌دانیم جامعه از افراد و نقش‌های آنان تشکیل شده است. هر فرد با توجه به اخلاق فردی خود، می‌تواند در اخلاق جامعه و همچنین عرفی و اجتماعی تأثیر گزار باشد.

پس به دلیل تأثیر‌پذیری این دو حوزه(شبکه‌های اجتماعی/اخلاق فردی و اجتماعی) از هم‌دیگربررسی این موضوع از اهمیت برخوردار می‌باشد.
 
 
پیشینه تحقیق
 

پژوهشی با عنوان تأثیر سازنده اینترنت بر اخلاق کاربران (دیلمقانی، میترا - حجازی، سید علی رضا) انجام شده که به تأثیرات مثبت اینترنت بر اخلاق کاربران پرداخته شده است. از نظر نویسندگان این مقاله، اینترنت علیرغم چهره فناوری محور خود، می‏تواند پدید‌آورنده فضایی باشد که اخلاق و روابط اجتماعی افراد در آن تقویت شود. وجه تمایز پژوهش مذکور با پژوهش پیش رو در بستر مورد پژوهش و جنبه مثبت آن، می‌باشد. در تحقیق صورت گرفته کل فضای اینترنت مورد بحث است در صورتی که در این تحقیق مشخصا تأثیرات(اعم از مثبت و منفی) شبکه‌های اجتماعی به معنای یکی از خدمات ارائه شده در فضای اینترنت، بر اخلاق کاربران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
چارچوب نظری

شبكه اجتماعى، عليرغم اينكه در دوران كنونى به اصطلاحى فراگير بدل شده، امّا براى نخستين بار توسط "جى اى بارنز" در سال 1950 ميلادى براى بررسى پيوندهاى اجتماعى در روستايى در نروژ مورد استفاده قرار گرفت. او در اين مطالعات به اين نتيجه رسيد كه زندگى اجتماعى ممكن است به منزله مجموعه‏اى از نقاط ديده شود كه برخى از آنها با خطوط تنيده به هم متصل‏اند و يك شبكه كلى از روابط را مى‏سازند (2006 (Cross. او اين واژه را به گونه‏اى نظاموار براى نشان دادن الگوهايى از پيوندها با گنجاندن مفاهيمى كه عموم مردم به صورت سنتى به كار مى‏بردند؛ مانند قبيله و خانواده و مفاهيم جامعه شناسان؛ مانند جنسيت و قوميت استفاده كرد.
 

آنچه در اين اصطلاح به چگونگى و كيفيت اين رابطه اشاره دارد، واژه "شبكه" است كه مى‏توان آن را به "هر مجموعه يا سيستم درون پيوندى نسبت داد كه هدف آن به اشتراك گذاشتن يك قابليت يا توانايى بين دو يا چند نظام در محدوده مكان و زمان است و در حالت مطلوب، محدوديت مكانى و زمانى ندارد» (عليمرادى، 1388(. خانواده، دوستان، همکاران از ساده ترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌توان نام برد. حال اگر موارد یاد شده در محیط مجازی گرد هم آیند شبکه‌های اجتماعی مجازی شکل گرفته است. فیس بوک(facebook)، توییتر(Twitter)، مای اسپیس(myspace)، ارکات(Orkut) نمونه‌های از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی هستند. اغلب این مواردزمینه‌ها و امکاناتی مانند اشتراک فیلم، عکس، مطلب، اتاق گفتگو، را برای کاربران فراهم آورده‌اند تا کاربران بر اساس اشتراکات خاص گرد هم آیند و از فعالیت‌ها و نظرات هم آگاه شوند. ایجاد انجمن‌ها و صفحات با اشتراکات خاص، دسترسی آزادانه به اطلاعات در محدوده وسیعتر، بیان ایده و بازخوردگیری، اطلاع از افکار و عقاید اشخاصی که در دنیای حقیقی به آن‌ها دسترسی نداریم و در برخی موارد ارتباط با آنها، از مزایای عضویت در اینگونه شبکه‌هاست. در کنار این مزایا مانند هر پدیده نوظهور دیگر زوایایی ناشناخته و معایبی هم داشته باشد که با بررسی‌های گوناگون روشن خواهد شد. یکی از مباحثی که مورد توجه کارشناسان فضای مجازیست اخلاق است.

می توان گفت به جهت ارتباط دوسویه و گاه چند سویه اشخاص، در شبکه‌های اجتماعی، این ارتباطات ممکن است مانند شمشیر دو لبه بر اخلاق  تأثیرگذار باشد.
 
 
تعریف مفاهیم و واژه ها

شبکه‌های اجتماعی مجازی

اصطلاح شبکه‌های اجتماعی را برای نخستین بار چی‌ای‌بارنز[6] در سال 1954 طرح کرد و از آن پس به‌سرعت به شیوه‌ای کلیدی در تحقیقات و مطالعات بدل گشت. در تئوری شبکه اجتماعی سنتی، یک شبکه اجتماعی به این صورت تعریف می­شود که یک مجموعه­ای از نهادهای اجتماعی که شامل مردم و سازمان­ها که به‌وسیله مجموعه­ای از روابط معنی­دار اجتماعی به‌هم متصل­اند و با هم در به اشتراک‌گذاشتن ارزش­ها تعامل دارند.­ شکل سنتی خدمت شبکه اجتماعی بر انواع روابط هم‌چون دوستی­ها و روابط چهره به چهره متمرکز است اما خدمات شبکه اجتماعی امروزه بیشتر بر جامعه مجازی آنلاین و ارتباطات کامپیوتر واسط متمرکز است.
 

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
shabake-haye-majazi-ppt_1780633_1172.zip127.2k





پرفروش ترین محصولات
نظرسنجی
بیشتر چه فایل هایی نیازدارید تادرسایت قرار دهیم؟