فایل های درسی وآموزشی.تحقیق ,مقاله ,گزارشات کارورزی,,پاورپوینت
pic5 pic2 pic7 pic20 pic30

پاورپوينت درباره تئوری محدودیت

دانلود پاورپوينت جامع وکامل درباره تئوری محدودیت

30اسلاید

چکيده محتواي فايل:

 

تئوری محدودیت

مقدمه

مدیران همیشه برای رسیدن به این هدف با مشکلات و محدودیتهایی از قبیل محدودیت منابع تولیدی ، محدودیت های بازار مانند تقاضا ، رقابت و نیاز مشتریان و ... روبرو بوده اند . زمانی می توان مدیری را موفق نامید ، که بتواند با وجود این محدودیت ها ، بیشترین استفاده از منابع را داشته باشد وسودآوری واحد تجاری را افزایش دهد .

 

هدف بنیادی هر سازمان انتفاعی پول سازی در حال و آینده است بنابراین اتخاذ تصمیمات باید سود آوری در کوتاه مدت و بلند مدت را برای سازمان ایجاد کند بنابراین اگر شرکتی سود آوری را به عنوان هدف برگزیند در این صورت رضایت مشتری ، قیمت ،راهبری فناوری ، مزیت رقابتی در محصول و افزایش سهم بازار همگی شروط لازم و کافی برای دست یابی به آن هدف خواهند بود.

تاریخچه

نقطه آغازین شکل گیری تئوری محدودیت درخواست ساده در سال 1970 بود . همسایه دکتر الیا گلدرات که صاحب کارخانه تولیدکننده قفس جوجه بود ، از ایشان به عنوان یک فیزیکدان درخواست کرد تا وی را در افزایش تولید کمک کند .

گلدرات از طریق ارائه برنامه یی برای تولید در

دوره ای کوتاه مدت بازده کارخانه را سه برابر کرد .

گلدرات راه حل خود را با نام "برنامه بهینه کردن فناوری تولید ” معرفی کرد .

شاخص های اصلی و استراتژیک ارزیابی موفقیت سازمان

از آنجایی که رویکرد تئوری محدویت ها رویکرد مالی و پول سازی است سه شاخص اصلی و استراتژیک ارزیابی موفقیت سازمان عبارتند از :

Cash Flow

جریان نقدی

 

Rate Of Return

نرخ بازگشت سرمایه

 

Net Income

سود خالص

 

تئوری محدودیت

محدودیتها فعالیتهایی هستند که عملکرد سیستم را در راستای اهدافش محدود کرده و موجب کند شدن آهنگ در چرخه حیات محصول می شوند.

 تئوری محدویت ها معتقد است که هر سیستم لاقل دارای یک محدودیت است و وجود محدودیت ها نشان دهنده پتانسیل برای رشد و انجام تغیرات نتیجه بخش است . محدودیت ها در میزان عملکرد دارای نقش اساسی هستند

 

محدودیت عبارت است از : هر عاملی که بازده سیستم را در ارتباط با هدف یا مقصود از پیش تعیین شده محدود کند .

 

نظریه تئوری محدودیت


فلسفه ی اصلی توری محدودیت استفاده ی بهینه از محدودیت ها و
گلوگاههای تولیدی است.
 
استفاده بهینه از محدودیت ها و گلوگاه ها
تقویت ضعیف ترین حلقه یک زنجیر
عدم توازن ظرفیت تولید ، یک محدودیت داخلی
نبود سفارش مشتری ، یک محدودیت برون سازمانی
تعیین عملکرد هر سیستم توسط محدودیت ها
 
وجود محدودیت و گلوگاه در هر سازمانی باعث:
افزایش بهای تمام شده محصولات
تاخیر در ارائه کالا و خدمات به مشتری
کاهش در کیفیت محصول ازدید مشتری
 
 
 
 نقطه ای از فرآيند توليد است که مقدار محصولی رایک  کارخانه می تواند توليد کند ، پايين نگه می دارد .
منبعی است که مانع عملکرد بهتر سيستم جهت رسيدن به اهدافش مي گردد.

 

مراحل 5 گانه کاهش در محدودیتها

1) شناسایی محدودیت ها

2) بهره برداری حداکثری از ظرفیت گلوگاه

3) هماهنگی و تبعیت بخش های غیر گلوگاهی از واحد گلوگاه

4) افزایش در ظرفیت گلوگاه

5) طرح ریزی و بازنگری فرایند تولید به منظور انعطاف پذیری و سرعت بخشیدن به زمان چرخه تولید

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file685_1778772_9107.zip528.1k





آخرین محصولات فروشگاه