pic5 pic2 pic20 pic30

پاورپوينت درباره برنامه ريزي راهبردي (استراتژيك)

دانلود پاورپوينت جامع وکامل درباره برنامه ريزي راهبردي (استراتژيك)

56اسلاید

 

چکيده محتواي فايل:

 

برنامه ريزي راهبردي (استراتژيك)

تعريف استراتژي

واژه استراتژي را كه از لغت يوناني استراتژيا گرفته شده و ابتدا در علوم نظامي مطرح شده است . (ريشه اين لغت ،كلمه استراتگوس به معناي فرمانده لشكري – كشوري است)

 

استراتژي يك برنامه واحد ، همه جانبه و تلفيقي است كه محاسن يا نقاط قوت اصلي سازمان را با عوامل و تغييرات محيط مربوط مي سازد و به نحوي طراحي مي شود كه با اجراي صحيح آن از دستيابي به اهداف اصلي سازمان اطمينان حاصل شود.
 
مديريت استراتژيك چيست ؟
 
مديريت استراتژيك فرايندي است كه به وسيله آن مديران براي ، دراز مدت ،فعاليت هاي سازمان و اهداف را تعيين كرده و استراتژي هاي نيل به اين اهداف را با توجه به شرايط داخلي و خارجي طراحي و برنامه هاي عملي ( عملياتي ) براي اجراي استراتژي ها را انتخاب مي

مديريت استراتژيك فرايندي پويا است .
 

 
سطوح درگير در برنامه ريزي استراتژيك
 
برنامه ريزي استراتژيك نبايد به عنوان يك تخصص مديران سطح بالا  شمرده شود وتوسط برنامه ريزان حرفه اي انجام گرفته و سپس از طرف مديرعامل تصويب و توسط مسئولان قسمت ها به مورد اجرا گذاشته شود . بلكه استراتژي سازي و اجراي استراتژي وظيفه اي است كه شامل دخالت مديران آن بخش هايي از بيمارستان می باشد كه انتظار  مي رود نتايج استراتژيك در آن ها حاصل شود .
 
محول كردن مسئوليت و اختيار طراحي استراتژي به كساني كه در نهايت بايد آن را عمل كرده و به كار گيرند ، سبب ايجاد تعهد مستقيم در قبال موفقيت يا شكست استراتژيك در بين آنها مي شود .
 
مزاياي مديريت استراتژيك
 
 سطوح مختلف مديريت بيمارستان را در تعيين اهداف ، هدايت و راهنمايي مي كند .
شناسايي و پاسخ گويي به موج تغييرات ، فرصت هاي جديد و تهديدهای در حال ظهور را تسهيل مي كند .
 
 
 
كليه تصميم گيري هاي مديران در زمينه استراتژي را در كل بيمارستان هماهنگ مي نمايد.
سازمان را قادر مي سازد كه موقعيت واكنشي (Reactive) خود را به وضعيت كنشي و  آينده ساز (Proactive) تبديل كند .
 
 
مزيت هاي رقابتي يك بيمارستان را از طريق :
 
افزايش نقاط قوت دروني

 

كاهش نقاط ضعف دروني

 

استفاده از فرصت هاي محيطي

 


 رفع تهديدها

 ارضاي ذينفع هاي حمايت كننده دروني و بيروني در مقايسه با رقبا افزايش داده و عوامل فوق را جهت نيل به اهداف و ماموريت بيمارستان ، هماهنگ مي سازد .

 

اجزای مدیریت استراتژیک

تدوین استراتژی

 

اجرای استراتژی

 

ارزیابی و کنترل

 

مراحل برنامه ريزي استراتژيك

.1آغاز كار و حصول توافق درباره‌‌ي آن؛
.2تعيين و شناسايي سياست ها ي سازمان
.3تدوين رسالت و ارزشهاي سازماني؛
.4تدوين چشم انداز،
.5ارزيابي محيط داخلي (نقاط ضعف و قوت)؛
.6ارزيابي محيط خارجي (فرصتها و تهديدها)؛
.7تنظيم استراتژيها
 
 
انواع استراتژي ها:
 
استراتژيهاي يكپارچگي
استراتژيهاي متمركز
استراتژيهاي تنوع
استراتژيهاي تدافعي
 
 
 
 

توسعه نفوذ و ادغام  :

 

       با استفاده از توانايي ها يا نقاط قوت داخلي اقدامات زير را به عمل آورد.

       1- بهره برداري از فرصت هاي خارجي

       2- برطرف كردن نقاط ضعف داخلي

      3- پرهيز از تهديدات خارجي

 

حفظ و نگه داري  :

       حفظ شايستگي هاي اصولي  سازمان و دوري جستن از خطرهاي بزرگ

 

تقويت دروني – تدافعي  :

     سازمان بايد نقاط ضعف داخلي را اصلاح كند و از تهديدات خارجي پرهيز نمايد. شامل: كاهش دادن فعاليت ها ، فروش يا واگذاري بخش هايي از سازمان

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file683_1778749_9074.zip372.8k





آخرین محصولات فروشگاه

نظرسنجی

بیشتر چه فایل هایی نیازدارید تادرسایت قرار دهیم؟