فایل های درسی وآموزشی.تحقیق ,مقاله ,گزارشات کارورزی,,پاورپوینت
pic5 pic2 pic7 pic20 pic30

پاورپوينت درباره برنامه ريزي راهبردي (استراتژيك)

دانلود پاورپوينت جامع وکامل درباره برنامه ريزي راهبردي (استراتژيك)

56اسلاید

 

چکيده محتواي فايل:

 

برنامه ريزي راهبردي (استراتژيك)

تعريف استراتژي

واژه استراتژي را كه از لغت يوناني استراتژيا گرفته شده و ابتدا در علوم نظامي مطرح شده است . (ريشه اين لغت ،كلمه استراتگوس به معناي فرمانده لشكري – كشوري است)

 

استراتژي يك برنامه واحد ، همه جانبه و تلفيقي است كه محاسن يا نقاط قوت اصلي سازمان را با عوامل و تغييرات محيط مربوط مي سازد و به نحوي طراحي مي شود كه با اجراي صحيح آن از دستيابي به اهداف اصلي سازمان اطمينان حاصل شود.
 
مديريت استراتژيك چيست ؟
 
مديريت استراتژيك فرايندي است كه به وسيله آن مديران براي ، دراز مدت ،فعاليت هاي سازمان و اهداف را تعيين كرده و استراتژي هاي نيل به اين اهداف را با توجه به شرايط داخلي و خارجي طراحي و برنامه هاي عملي ( عملياتي ) براي اجراي استراتژي ها را انتخاب مي

مديريت استراتژيك فرايندي پويا است .
 

 
سطوح درگير در برنامه ريزي استراتژيك
 
برنامه ريزي استراتژيك نبايد به عنوان يك تخصص مديران سطح بالا  شمرده شود وتوسط برنامه ريزان حرفه اي انجام گرفته و سپس از طرف مديرعامل تصويب و توسط مسئولان قسمت ها به مورد اجرا گذاشته شود . بلكه استراتژي سازي و اجراي استراتژي وظيفه اي است كه شامل دخالت مديران آن بخش هايي از بيمارستان می باشد كه انتظار  مي رود نتايج استراتژيك در آن ها حاصل شود .
 
محول كردن مسئوليت و اختيار طراحي استراتژي به كساني كه در نهايت بايد آن را عمل كرده و به كار گيرند ، سبب ايجاد تعهد مستقيم در قبال موفقيت يا شكست استراتژيك در بين آنها مي شود .
 
مزاياي مديريت استراتژيك
 
 سطوح مختلف مديريت بيمارستان را در تعيين اهداف ، هدايت و راهنمايي مي كند .
شناسايي و پاسخ گويي به موج تغييرات ، فرصت هاي جديد و تهديدهای در حال ظهور را تسهيل مي كند .
 
 
 
كليه تصميم گيري هاي مديران در زمينه استراتژي را در كل بيمارستان هماهنگ مي نمايد.
سازمان را قادر مي سازد كه موقعيت واكنشي (Reactive) خود را به وضعيت كنشي و  آينده ساز (Proactive) تبديل كند .
 
 
مزيت هاي رقابتي يك بيمارستان را از طريق :
 
افزايش نقاط قوت دروني

 

كاهش نقاط ضعف دروني

 

استفاده از فرصت هاي محيطي

 


 رفع تهديدها

 ارضاي ذينفع هاي حمايت كننده دروني و بيروني در مقايسه با رقبا افزايش داده و عوامل فوق را جهت نيل به اهداف و ماموريت بيمارستان ، هماهنگ مي سازد .

 

اجزای مدیریت استراتژیک

تدوین استراتژی

 

اجرای استراتژی

 

ارزیابی و کنترل

 

مراحل برنامه ريزي استراتژيك

.1آغاز كار و حصول توافق درباره‌‌ي آن؛
.2تعيين و شناسايي سياست ها ي سازمان
.3تدوين رسالت و ارزشهاي سازماني؛
.4تدوين چشم انداز،
.5ارزيابي محيط داخلي (نقاط ضعف و قوت)؛
.6ارزيابي محيط خارجي (فرصتها و تهديدها)؛
.7تنظيم استراتژيها
 
 
انواع استراتژي ها:
 
استراتژيهاي يكپارچگي
استراتژيهاي متمركز
استراتژيهاي تنوع
استراتژيهاي تدافعي
 
 
 
 

توسعه نفوذ و ادغام  :

 

       با استفاده از توانايي ها يا نقاط قوت داخلي اقدامات زير را به عمل آورد.

       1- بهره برداري از فرصت هاي خارجي

       2- برطرف كردن نقاط ضعف داخلي

      3- پرهيز از تهديدات خارجي

 

حفظ و نگه داري  :

       حفظ شايستگي هاي اصولي  سازمان و دوري جستن از خطرهاي بزرگ

 

تقويت دروني – تدافعي  :

     سازمان بايد نقاط ضعف داخلي را اصلاح كند و از تهديدات خارجي پرهيز نمايد. شامل: كاهش دادن فعاليت ها ، فروش يا واگذاري بخش هايي از سازمان

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file683_1778749_9074.zip372.8k





آخرین محصولات فروشگاه