گزارشات کارورزی.پاورپوینت,طرح های توجیهی,دستورالعمل ها,تحقیق,مقالات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
pic5 pic2 pic4

پاورپوينت درباره نظريه مصرف كننده

دانلود پاورپوينت جامع وکامل درباره اقتصاد خرد كارشناسي ارشد فصل دوم نظريه مصرف كننده(قسمت اول)

 

88اسلاید

چکيده محتواي فايل:

 

اقتصاد خرد –كارشناسي ارشد
فصل دوم-نظريه مصرف كننده
(قسمت اول)

Axioms of Consumer Theory
اصول متعارف در نظريه مصرف كننده

 

ترجيحات  

ترجيحات چه ويژگي هايي را دارا هستند؟

كداميك از اين ويژگي ها به ما كمك مي كنند تا منحني بي تفاوتي را رسم كنيم؟

منحني بي تفاوتي چه شكلي دارد؟

براي اينكه منحني هاي بي تفاوتي شكل مورد نظر ما را داشته باشند چه فرض هاي ديگري را بايد به مجموعه فروض اضافه كنيم تا در نهايت، منحني تقاضاي قابل فهم را از آن استخراج نماييم؟

Terminology

  The bundle containing x1 and y1   is strictly preferred to (better   than) the bundle containing x2   and y2.

 

     (x1, y1) is weakly preferred to (at   least as good as) (x2, y2) .

  the individual is indifferent   between the two bundles

 

Assumptions about Preferences

فروض حاكم بر ترجيحات

  1. Complete - either  

  كامل بودن    or       

  or both, i.e

  1. Reflexive

    انعكاسي بودن    

 

 

 
Fundamental Axioms of Consumer Theoryاصول بنيادي نظريه مصرف كننده
 
  1. Completenessكامل بودن
  2. Reflexivityانعكاسي بودن
  3. Transitivityانتقالي بودن

اين سه  كه به عنوان سه اصل  متعارف اساسي

نظريه مصرف كننده مطرح مي شوند امكان رتبه بندي سبد هاي كالا را بر اساس ترجيحات فراهم مي آورند.

 

سه اصل ياد شده امكان رتبه بندي سبدهاي كالايي را در فضاي كالاهابه وجود مي آورند. با فرض سبد كالايي مشخص،  ميتوان سبد هايي را يافت كه يكي از دو شرط زير را تامين كنند.

 

سه اصل ياد شده امكان رتبه بندي سبدهاي كالايي را در فضاي كالاهابه وجود مي آورند. با فرض سبد كالايي مشخص،  ميتوان سبد هايي را يافت كه يكي از دو شرط زير را تامين كنند.

 

Axioms of Consumer Theory

  1. Completeness1- كامل بودن
  2. Reflexivity2- انعكاسي بودن
  3. Transitivity3- انتقالي بودن
  4. Continuity4- پيوستگي
  5. Monotonicity5- يكنواختي
  6. Convexity6- محدب بودن
  7. Differentiability7- مشتق پذيري
 
 
•با توجه به فروض 1 تا 5 مي توان تابع مطلوبيت را استخراج نمود u = u(x,y).
•E.g.  u=x1/2y1/2
 
 
 
 
 
•چون مطلوبيت شاخصي رتبه اي است، براي هر تابع مطلوبيت ميتوان آن را بگونه اي تغيير داد كه همان  رتبه بندي قبلي برقرار باشد.
•در اين صورت مي گوييم كه تابع مطلوبيت نسبت به هرگونه انتقال يكنواخت مثبت يگانه است.
 
 

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file807_1763097_2174.zip467.6k





پرفروش ترین محصولات
نظرسنجی
بیشتر چه فایل هایی نیازدارید تادرسایت قرار دهیم؟