فایل های درسی وآموزشی.تحقیق ,مقاله ,گزارشات کارورزی,,پاورپوینت
pic1 pic2 pic3 pic6 pic20

اطلاعیه فروشگاه

بازاریاب عزیز:با بازاریابی فایل های (فروشگاه فایل آراد) درآمد خود را روز به روز افزایش دهید. سپاسگزاریم

ترجمه مقاله Economics Buddhist

دانلود تحقيق جامع وکامل پيرامون ترجمه مقاله Economics  Buddhistفرمتdoc

 

19صفحه

چکيده محتواي فايل:

 

ترجمه مقاله Economics  Buddhist

معیشت درست" یکی از الزامات تعالیمِ هشت بخشیِ اصیل بوداست. بنابراین واضح است چیزی مثل این باید تحت عنوان اقتصاد بودائی وجود داشته باشد.

کشورهای بودائی اغلب اظهار کرده اند که تمایل دارند نسبت به میراث خود وفادار باقی بمانند.از نظر کشور برمه: "برمه جدید هیچ تضادی بین ارزشهای مذهبی و رشد اقتصادی نمی بیند. سلامت روحی و رفاه مادی دشمن هم نیستند: آنها به طور طبیعی دوست یکدیگرند." یا " ما می توانیم به طور موفقیت آمیزی ارزشهای روحی و مذهبی موروثی ِخود را با فواید حاصل از تکنولوژیِ مدرن ترکیب کنیم" یا " ما برمه ایها یک وظیفه مقدس داریم که هم رویاها و هم فعالیتهایمان را در جهت ایمانمان مطابقت دهیم: این کاری است که ما بایستی همواره انجام دهیم."

تمام یک چنین کشورهایی به طور یکنواختی مانند این چیزها را اظهار کرده اند که می توانند طرحهای توسعه اقتصادی خویش را مطابق با اقتصادهای پیشرفته طرح ریزی کنند.آنها اقتصاددانانِ امروزی را از کشورهای به اصطلاح پیشرفته فراخواهند خواند تا از  آنان راهنمایی بگیرند، برای تنظیم کردن سیاستهایی که باید پیگیری شود، و برای ساختن طرحی بزرگ برای توسعه، طرح 5 ساله یا هرچه که نام گذاری شود.به نظر نمی رسد کسی فکر کند که یک روشِ بودائی از زندگی برای اقتصاد بودائی فراخوانده شود، همانطوری که روش زندگی مادی گرایانه ی مدرن، اقتصاد مدرن را به بار آورده باشد.

اقتصاددانان، خودشان مانند اغلب متخصصین، به طور طبیعی از یک نوع ناآگاهی متافیزیکی رنج می برند. با این فرض که این مورد، علمی از حقیقتِ یکنواخت و معین بدون هیچ گونه پیش فرضی است.

برخی آنقدر دور می روند که ادعا می کنند قوانین اقتصادی، به همان حدی از متافیزیک و ارزش ها مستقل هستند که قوانین اقتصادی از قانون جاذبه زمین مستقل است.اگرچه نیازی نداریم درگیرِ مباحث روش شناسی شویم. در عوض، اجازه دهید یک سری اصول اساسی در نظر بگیریم و ببینیم که از دید اقتصاددانان مدرن چگونه دیده می شوند و از دید یک اقتصاددان بودائی چگونه است.

یک توافق جهانی وجود دارد که یک منبع اساسی ثروت، نیروی انسانی است. امروزه، اقتصاددانان مدرن متوجه شده اند که به نیروی کار یا اشتغال کمی بیشتر از یک عنصر ِ مضر ضروری بنگرند. از نقطه نظر کارفرما، نیروی کار به هر صورت، شکلی از هزینه است که باید به وسیله اتوماتیک کردن دستگاهها، اگر همه ی آن را نتوان حذف کرد باید به حداقل کاهش داد.

از نقطه نظر کارگر کارکردن عدم مطلوبیت است، فدا کردن لذت و راحتیِ یک فرد است و دستمزدها نوعی جبران برای این فداکاری می باشد. بنابراین ایده آل از نظر کارفرما این است که بدون استخدام نیروی کار، تولید کنند و ایده آل از نظر کارگر داشتن درآمد است بدون اینکه جایی استخدام شود.

البته نتایج این گرایشات هم در تئوری هم در عمل، به طور افراطی خارج از دسترسند. اگر   ایده آل درباره کارکردن، خلاص شدن از شر آن است، هر روشی که " فشار کاری را کاهش دهد."    چیز ِخوبی است. قویترین روش، اتوماتیک کردنِ اندک، به اصطلاح "تقسیم کار" است و مثال کلاسیکها کارخانه سنجاق است که که در کتاب " ثروت ملل" آدام اسمیت  ستایش شده است.

این موضوع درباره تخصص عادی ای نیست که انسان از زمان های بسیار قدیم به آن پرداخته باشد بلکه ناشی از تقسیم یک فرآیند کامل تولید به بخش های جزئی است تا محصول نهایی بتواند با یک سرعت عالی تولید شود بدون اینکه کسی مجبور باشد در بیش از یک حرکت جزئی ، دراغلب موارد، بدون تجربه بدنی مشارکت کند.

دیدگاهِ بودایی، تابع کار را حداقل 3 بخشی در نظر می گیرد؛


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file806_1763094_7581.zip32k





آخرین محصولات فروشگاه